شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس لایحه طرح جامع "پیشگیری از وقوع جرم" را این هفته بررسی می‌کنند.

براساس دستور هفتگی مجلس در این هفته ‪ ۳۵‬طرح و لایحه دیگر نیز در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

لوایح "آزادی اطلاعات"، "بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی"، ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد" از لوایح مورد بررسی نمایندگان مجلس دراین هفته است.

همچنین لایحه "تبدیل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور" به "سازمان اجرای کیفرها و اقدامات تامینی و تربیتی" ، لایحه تغییر نام سازمان "بنادر و کشتیرانی" به سازمان "بنادر و دریانوردی" نیز قرار است این هفته بررسی شود.

طرح "ساماندهی مد و لباس"، "لزوم بازرسی و انگشت نگاری از اتباع آمریکایی در مبادی ورودی کشور" نیز در این هفته در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

از دیگر طرح‌های در دستور کاراین هفته مجلس، طرح "الحاق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی" است.

همچنین نمایندگان مجلس این هفته طرح "جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات" را برای تامین شورای نگهبان اصلاح می‌کنند.

در این هفته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارشی درمورد رد طرح "تشکیل سازمان غذا و دارو" در صحن علنی مجلس ارایه می‌کند.

همچنین کمیسیون اجتماعی مجلس نیز گزارشی درموردلایحه "استفساریه تبصره (‪ ( ۴‬ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل" ارایه می‌کند.

طرح "ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی حوزه‌های توسعه نیافته کشور" ، طرح "حمایت از حقوق و مسوولیت‌های زنان در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی " و لایحه "استفساریه قانون الزام دولت به اقدام قانونی به منظور ایجاد نظام هماهنگ و فراگیر پرداخت مستمری بازنشستگان" نیز ازدیگر طرح‌هایی است که قرار است در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس قرار گیرد.

در این هفته همچنین تقاضای برخی از نمایندگان مبنی بر رسیدگی به طرح "رفع برخی از مشکلات و موانع تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی" برطبق اصل ‪۸۵‬ قانون اساسی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

لایحه "استرداد مطالبات معوق جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سودان ، تانزانیا ، نیکاراگوئه و اردن" نیز از دیگر لوایح در دستور کاری این هفته نمایندگان مجلس است.

تقاضای "حسن سبحانی" و "ایرج ندیمی" نمایندگان دامغان و لاهیجان نیز درمورد طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ‪ ۱۶۸‬آیین نامه داخلی مجلس نیز در این هفته بررسی خواهد شد.

نمایندگان مجلس همچنین یک نفر از اعضای کمیسیون اصل ‪ ۹۰‬مجلس برای عضویت در هیات مرکزی نظارت بر امر انتخابات شوراهای اسلامی را انتخاب می‌کنند.

همچنین دو نفر از نمایندگان مجلس برای عضویت در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما نیز این هفته برگزیده می‌شوند.

انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای‌عضویت درهیات نظارت بر مطبوعات نیز در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد.

دو نفر از نمایندگان مجلس نیز برای عضویت در کمیسیون نظارت بر فعالیت گروه‌ها و احزاب این هفته انتخاب می‌شوند.

انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و یک نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان ناظر در شورای عالی انطباق امور اداری و نفی پزشکی با موازین شرع نیز در دستورکار هفته جاری مجلس است.

براساس دستور هفتگی مجلس " محمد مهدی زاهدی " وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری برای پاسخ به سوال بیژن شهبازخانی نماینده ملایر و "پرویز فتاح" وزیر نیرو برای پاسخ به سوال "سید جلال حسینی" نماینده زنجان در مجلس حضور خواهند یافت.

سوال "محمد رضا حسنوند" نماینده سلسله و دلفان از "محمد رضا اسکندری" وزیر جهاد و کشاورزی نیز در دستور هفته جاری مجلس است.

همچنین گزارش کمیسیون فرهنگی در خصوص تحقیق و تفحص از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد.

کد خبر 3305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز